

Motivated by these inabilities of existing VAs, we propose some intelligent and expert Dialogue Agents (A Unified Dialogue Agent and Multi-agent Dialogue system) that can deal with dynamic and goal unavailability situations to elevate both user satisfaction and the agent’s utility particularly task success rate. However, the existing Virtual Agents (VAs) in the dialogue literature relinquish and yield dialogue failure if they find any dynamic goal setting or goal unavailability scenarios. In real-world, users do not have always a predefined and immutable goal, i.e., they may upgrade/downgrade/update their task goal dynamically depending upon their utility and the serving capability of the assisting agent. In recent years, the popularity of virtual agents particularly task-oriented dialogue agents has increased immensely due to their effectiveness and simplicity in various domains such as industry, e-commerce, and health. Sonrasında, sohbet robotları, sohbet robotlarının özellikleri, sohbet robotlarının kullanım alanları (türleri), pazarlamada sohbet robotları ve pazarlamada sohbet robotlarının örneklerine yer verilerek pazarlama literatürüne katkı sağlamak amaçlanmıştır. Sohbet robotları, müşteri ilişkilerini güçlendirme, müşteri edinme maliyetlerini azaltma, müşteri geribildirimini iyileştirme ve müşteri hizmet kalitesini artırma konusunda rekabet avantajı sunmaktadır.īu çalışmada, ilk olarak sohbet robotlarının tasarımında kullanılan yapay zekâ kavramı ele alınmıştır. Sohbet robotları ile büyük müşteri kitlelerine daha kolay ulaşmak mümkün hale gelmektedir. Bu bağlamda, pazarlama ve müşteri ilişkileri açısından sohbet robotlarının kullanımı gün geçtikçe artmaktadır. Günümüzde popülerliği artan sohbet robotları, işletmecilik faaliyetlerinde de ön plana çıkmaktadır. Tasarımı yapay zekâya dayanan sohbet robotları, kullanıcıya akıllı yanıtlar sunar. Kullanıcılar ile hızlı iletişim için ideal bir araç olan sohbet robotu, aynı zamanda maliyetleri azaltarak zamandan da tasarruf sağlar. Aynı zamanda eğlendirme işlevleri de bulunmaktadır. Sohbet robotlarının sadece bilgilendirici rolü yoktur. Sohbet robotları sağlık, finans, eğitim, pazarlama, eğlence ve web sitesi yardımı gibi çeşitli alanlarda yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Belirli bir sonucu arayarak sıralı bir konuşma kurabilen yazılımlardan oluşmaktadır (Illescas-Manzano vd., 2021). Yapay zekâda basit bir algoritma ile geliştirilmiş ve insanlarla doğrudan iletişim kurabilecek şekilde tasarlanmış otomatik bir program olan (Mufadhol vd., 2020) sohbet robotu, etkileşimde bulunduğu insanlar için kolaylaştırıcı bir araçtır. Sohbet robotu, kullanıcıya işitsel veya metinsel yöntemlerle yanıt veren bir tür akıllı asistan ve bilgisayar programıdır (Oh vd., 2017).
